7 Nisan 2016 Perşembe

Kendi Göç Hikayesini Yazmak İsteyenlere-2


Port Jackson
İlk yazımdan sonra gerek aldığım sorularla, gerekse sorulacağını tahmin ettiklerimle hazırladığım Avustralya Göç Rehberi ikinci bölüm ile karşınızdayım:) İlk yazımın başında da söylediğim gibi, bu konu ile ilgili bilirkişi olmadığım halde, bana buradaki hayatı danışan o kadar fazla kişiyle tanıştım ki, hiç aklımda olmadığı halde bu iki parçalık yazı dizisini biraz da olsa merakları giderebilmek adına elimden geldiğince hazırlamaya çalıştım. Umarım hem Avustralya'ya göç etmek isteyenler için bir fikir, hem de çok uzaklardaki bu ülkeyi merak edenler için ufacık bir tanıtım rehberi olur.

Yazının ilk bölümünde olduğu gibi, yine kendim sorup kendim cevaplayarak, kafanızdaki soru işaretlerini "kendimce" gidermeye çalışacağım:)


Hayat pahalı mı ve ortalama ne kadar masraf ederim?

Burada yaşayanların veya buraya gelmek isteyenlerin en çok hayıflandığı konu buradaki "hayat pahalılığı". Bana bu konuda eleştiride bulunacaklara şimdiden hazır olduğumu belirterek şunu söylemek isterim, kiralar dışında, buradaki kazanılan paraları dikkate aldığımızda, hayat üstesinden gelinemeyecek kadar pahalı değil.

Buradaki en temel fark ödemelerin haftalık veya iki haftalık olarak yapılıyor olması. Yani ev kiralarını haftalık olarak yatırmamız gerekirken, çalıştığımız yerlerden maaşlarımızı da iki haftalık veya yine haftalık olarak alıyoruz. Avustrulya'daki maliyetleri Türkiye ile birebir kıyaslamanın doğru olmayacağını söyleyebilirim, örneğin domates veya sigaraya (iyi ki de öyle, sigara içme oranı oldukça düşük) baktığınızda (sadece bu ikisi değil tabi ki, örnek olarak veriyorum:)) buranın çok pahalı bir ülke olduğunu düşünebilirsiniz fakat daha önce de söylediğim gibi benzin, araba fiyatları gibi konularda ise burası daha uygun.
Neyin fiyatı ne kadar uzun uzun burada yazmak yerine, bilgi edinmeniz amacıyla en sık alışveriş yaptığım Woolworths mağazasının sitesine bakmanızı önerebilirim. Yine de aklınızda olsun, birebir karşılaştırma yapmayın ve saatlik maaşların Türkiye'ye oranla ne kadar yüksek olduğunu unutmayın:)

(Bu arada bu mağaza gece 00.00'a kadar açık ve akşam 21.00'den sonra ertesi güne kalmamasını istedikleri ekmek, süt, et, tavuk, balık gibi şeylerde inanılmaz indirimler yapıyorlar aklınızda bulunsun derim, bir de Türkiye'de böyle bir uygulama var mı bilmiyorum ama çocuklar için mağazada yiyebilecekleri muz, elma, armut gibi şeyler için ücretsiz bir stantları var ve gerçekten sadece çocuklar meyve alıyor buradan:))

Çocuklara Bedava Meyve:)

Bana en çok gelen sorulardan bir tanesi de aylık ne kadar masraf edildiği. İnanın bu sorunun bir tane genel geçer bir yanıtı yok. Sizin hayat tarzınız bunu etkileyecek en önemli faktör. Sadece genelleme yapmak adına şöyle bir şey söyleyebilirim ki; örneğin (buna da katılmayanlar olabilir, kişisel hesaplamamızdır.) Türkiye'deki aylık masrafınız 1000 TL ise, burada da 1000 AUD ile geçinebilirsiniz. Bizim 5 aylık gelir gider hesabımız bu şekilde:) Sadece şunu eklemem faydalı olacaktır, ödediğiniz kiranız ile Türkiye'de çok daha güzel bir evi kiralayabilirsiniz:)

Yemek, içme, havalar ve saat farkı sorun yaratıyor mu?

Yeme içme konusu ile başlıyorum:) Üzülerek söyleyebilirim ki, burası kendi mutfağı olan bir ülke değil. (Tadına ne yapsam alışamadığım Vegemite'i saymıyorum, hatırlamak bile istemiyorum:)) Ama bunun iyi bir yanı da var ki, buraya geldiğinizde alışmak zorunda olduğunuz bir mutfak yok:) Dışarda yemeğe alışık biriyseniz (ki bunu çok tavsiye etmem tasarruf açısından:), hem Matee, Efendy gibi çok şahane Türk restaurantları hem de dünya mutfağının her türlü örnekleri (Brezilya mutfağını sevenler için ayrı bir yazı hazırlayabilecek kadar çok sevdiğim Braza'yı en başta öneririm:)) Sydney sokaklarında sizi bekliyor olacak.

Eğer benim gibi, ben malzememi alıp evde yemek yapmayı isterim derseniz de, burada pek çok Türk marketi ve Türk kasabı var (Türk marketine bile gerek olmadan, Woolworths'ün Meksika Mutfağı kısmı da aslında Türk:)), buradan istediğiniz her türlü malzemeyi satın alıp, alıştığınız tatlardan vazgeçmeyebilirsiniz. Mesela biz burda Türk kasabın hazırladığı Adana Kebabı'nı, Avustralya barbeküsü ile buluşturmaktan büyük zevk alıyoruz:)

Gelelim içme meselesine, içmekten kastınız su ise:) biz Woolworths'ün 1.5 litrelik sularını evimize taşıyarak bu ihtiyacımızı gideriyoruz.(1.5 Litresi 0.70 AUD) Fakat Avustralyalılar çeşme suyu içiyorlar. Bu konuda benim kadar hassas biri değilseniz, siz de öyle yapabilirsiniz.

Alkol ihtiyacı ise Liquor Store'lardan karşılanıyor. Bunlar ya bağımsız mağazalar, ya da süpermarketlerin içinde veya hemen yanında yer alıyor. Burada istediğiniz her türlü alkolü bulmanız mümkün (rakı dahil:)), fiyatlar içinse örnek olarak verebileceğim Dan Murphys'e bir göz atabilirsiniz.

Sidney'de İlk Market Alışverişimiz:)
Havalarla ilgili yapabileceğim yorum ise Ekim sonunda gelmemiz sebebi ile ilkbahar, yaz ve sonbaharın ilk ayları ile sınırlı. Ama şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, sıcacık ülke ben zaten üşümem deyip sadece yazlık kıyafetlerinizle gelmeyin:) Ekim sonunda (Türkiyedeki Nisan gibi düşünebilirsiniz) kalın kazaklarımız ve çift kat çoraplarımızla uyuduğumuz günleri henüz unutmadım:) Yaz mevsimi ise belki bizim şansımızdan bu sene çok boğucu geçmedi, yani Türkiye'de yaz mevsimi yaşamış biri buranın sıcaklarıyla rahatlıkla baş edebilir. En sıcak geçen günün ardından mutlaka bir gün yağan yağmur da buranın yaz mevsiminin bize tatlı bir hediyesi oldu:) Kış aylarının ise 10-15 derece ortalamasında geçtiği aldığım duyumlar arasında. Evlerdeki ısınma sisteminin klima veya yok (gerçekten yok:)) olduğunu varsayarsak çok da altına düşmemesi benim açımdan sevindirici olur:)

Gelelim bizim, ailemizin ve arkadaşlarımızın hala alışamadığı en büyük kafa karışıklığına; saat farkına:) Daha yeni başlayan kış saati uygulaması ile birlikte Türkiye ile aramızdaki saat farkının 7'ye inmesinin büyük sevinci içerisindeyiz:) Biz yaz mevsimini yaşarken saat farkı 9 idi, yani neredeyse siz uyandığınızda biz günün çoğunu yaşamış, akşam yemeği hazırlığında oluyorduk:) Buraya geldiğinizde en zor alışacağınız durum sanırım bu olacaktır.

Dil Problemimi Nasıl Çözerim?

Öncelikle söylemek isterim ki, Avustralya aksanı sizi korkutmasın çünkü bu ülkeye ilk yerleştiğinizde muhattap olacağınız kişiler çok büyük ihtimalle Avustralyalılar olmayacak:) O kadar çok uluslu bir yer ki, Avustralyalı bulmak biraz çaba istiyor, bu yüzden kendi ingilizcenizle gündelik hayatınızı kolayca sürdürebilirsiniz.

Ama bir kursa gitmeye ihtiyacım var derseniz de, sizi seve seve 3 ay gittiğim kurs olan Ability English'e yönlendirebilirim. Yeri tam merkezde olan bu kursun, çok tecrübeli ve eğlenceli öğretmenlerinin yanı sıra, buranın kültürüne alışmanızı kolaylaştıracak pek çok aktivitesi var. Şu an sahip olduğum tüm arkadaşlarım bu kurstan, bu yüzden size de gözüm kapalı önerebilirim. Kursta General English, IELTS, CAE gibi pek çok çeşit seçenek var, kendinize uygun programı bulmanız konusunda da oldukçe destekleyiciler. (Biraz reklam almış gibi oldum ama inanın sevdiğimden:))

Ability English Sınıf Arkadaşlarım:)

"Türk" olmak burada nasıl algılanıyor?

Daha önce söylediğim gibi, yaklaşık 15 ülke gezdim, nereden geldin sorusuna Türkiye diye cevap verince bu kadar sevinen ve sıcak yaklaşan insanlara henüz rastlamadım:) Buraya bizden önce gelmiş insanların etkisi midir yoksa halkın her türlü millete kucak açma isteğinden midir bilinmez, Türkler burada çalışkanlıkları ve arkadaş canlısı olmalarıyla ön plandalar:) Farklı ve kötü tecrübe yaşamış Türkler var mıdır bilmiyorum fakat biz, bize sıcak davranmayan bir yabancıyla henüz karşılaşmadık.

Guinness Rekorlar Kitabına Giren The Biggest English Lesson

Sidney sıkıcı bir yer mi, nasıl vakit geçirebilirim?

Sidney sıkıcı bir yer mi sorusu aklınıza geldiyse size sormak isterim; Sidney'in hızına ayak uydurabilecek enerjiniz var mı?:) Ben daha önce bu kadar "yaşayan" bir şehir görmemiştim. Bir şehirde sürekli bir etkinlik yapılıp halkın ilgisi nasıl canlı tutulur bunu ilk kez burada yaşadım. Geldiğimizden beri Australia Day, Yeni Yıl Kutlamaları, Çin Yeni Yılı, Sevgililer Günü değil Ayı kutlamaları:), Sydney Festival, Greek Festival, Şarap Tadımları, açık hava sineması festivalleri derken, evin yolunu bulamaz olduk:)


Sydney Festival

Sadece etkinlikler değil, Avustralya kültürünün en önemli parçası olan barbekü ve piknik de sizin vazgeçilmeziniz olmaya aday olacaklar bunu unutmayın. Bunca elektrikli barbeküye ne gerek var diye diye parklarda dolaşan biz bile, dışarıya çıktığımızda barbekü malzemelerimizi yanımızdan eksik etmiyoruz:)

Unuttum sanmayın sakın buradaki plajları:) Buraya göç etmek için yaz mevsimini tercih ettiyseniz eğer, muhtemelen bütün yazınızı farklı bir plajda geçirmeye yetecek kadar muhteşem plajlar tanıyacaksınız, tabi ki sadece yüzmek değil, Avustralyalıların ata sporu olan sörfü öğrenmek için de, buradan şahane bir şehir mi var?:)

Son olarak eğer ki gece hayatını seven biriyseniz rahatlıkla söyleyebilirim ki burası tam size göre. Son yıllarda gece hayatındaki tatsızlıkları önlemek adına bazı kısıtlar getirilmiş olsa da (01:30 a.m mekana son giriş, 03.00 a.m son alkol satışı, şu an Avustralya halkının milletçe yaşadığı en büyük sıkıntı ne deseniz bunu söylerim), Ivy, LaLuna ve Marquee'ye uğramadan geçmeyin derim:)

Bonus soru: Orası gerçekten tehlikeli yaratıklarla dolu mu?

Tamam bu çok sık gelen bir soru değil ama benim kadar böceklerden korkan insanlar için çok hassas bir soru olduğuna eminim ve cevabı hayır:) Yani belki cevabı bilimsel açıdan evettir ama bana denk gelmedi. Evet yaz mevsiminde ve akşam saatlerinde belki Türkiye'dekinden biraz daha fazla (tamam çok daha fazla:)) hamam böceği ile karşılaşma riskiniz var (eve girmeleri konusundaki en kritik önlem, alt katlardaki apartman dairlerinde yaşamama, cama sineklik takma ve yeni evlerde yaşama olabilir:)), bir de eski evlerde birazcık büyük örümcekler olduğunu duydum ama bunlar hiç kimseyi buraya gelmekten caydıracak kadar kötü durumda değiller:)

Taronga Zoo, Sydney

Son soru: Hayat standartımı bozmaya değer mi?

Bunu sizin adınıza cevaplamam mümkün olmadığından kendi adıma bir kaç şey söylemek isterim.

Hayat standartı ya da benim kullanmayı daha çok sevdiğim diğer bir ifade; konfor alanı, insanın elini kolunu bağlayan, daha iyisi ve güzeli yokmuş gibi gösteren, merak duygularını bastırıp, tekdüzeye alıştıran ve sürekli kıpırdamamanız için size bahaneler üreten bir alan ve beni onu bırakıp buraya geldikten sonra sadece kırabildiğim bu zincirden dolayı bile daha mutlu hissettim.

Bizim de sizin gibi, yaşadığımız bir evimiz, bindiğimiz arabalarımız, içinde çalışmaktan dolayı her zaman gurur duyacağımız bir şirkette güzel işlerimiz, ailemiz ve arkadaşlarımız var. Dahası hala akşam baş başa oturduğumuzda burnumuzda tüttüğünü birbirimize anlattığımız Moda Sahili, mantı yemeği, Kalamış Marina, İstiklal Caddesi, Tuzla, çay bardağında içilen demleme çay, simit kokusu, kardeş sarılması, kuzen muhabbeti, arkadaş geyiği ve niceleri..

Diyeceğim o ki, biz Türkiye'de doğduk ve büyüdük, orada yaşadığımız hiç bir anı, orada bıraktığımız hiç kimseyi unutmadık ve terketmedik, orada yaşanan her güzel şey bizim en büyük sevincimiz, her üzücü olay da buradaki en büyük derdimiz. Sadece her uyandığımız gün, hayalini kurduğumuz, kendimizi özgür hissettiğimiz, bir çok insanın sadece istemekle bir ömür geçirdiği bu hayatı kurabildiğimiz için şükrediyoruz.

Size tavsiyem; siz de "konfor alanınızın" sizi boğmasına izin vermeyin. Eğer ki şükrettiğiniz ve mutlu olduğunuza inandığınız yer konfor alanınızsa, oraya daha da sıkı bağlanın ve hiç bir yere ayrılmayın,

ama kalbinizde başka ülkeler, gezilecek yerler, tanışılacak insanlar ve edinilecek onlarca tecrübe varsa,

aklınızın bir köşesine bu iki "uzaktaki minik" insan gelsin ve:)

siz de artık yerinizde durmayın..






56 yorum:

  1. harika olmuş, özellikle konfor alanı konusundaki yorumuna bayıldım, darısı bize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, istiyorsanız eğer şans sizinle olsun, sevgiler:)

      Sil
  2. Bütün yazılarınız muhteşem olmak zorun da mı? :) Her yazının sonlarına doğru gözlerim doluyorsa ama yine de "kalbimizde başka ülkeler, gezilecek yerler, tanışılacak insanlar ve edinilecek onlarca tecrübe varsa" kıpıramalı mıyım?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum bu, bir gun yazı yazma motivasyonu bulamazsam kendimde açıp yorumunuzu okuyacağım, benim yazılarım sizi harekete geçirir mi bilinmez ama sizin beni harekete geçireceğiniz kesin☺️

      Sil
  3. Blogunuza bayildim. Biz 40+ yas grubu bir cift olarak bile cok ozendik gercekten. Bircok kisi gibi yillardir aklimizin bir kosesinde olan baska ulkelerde yasama fikri son birkac yildir cocugumuzun geleceginden endise duymaya baslamamizla daha bir alevlendi ama bu yastan sonra nasil duzenimizi bozup gideriz, bu yasimizda bizi kabul ederler mi dusunceleri bizi korkuttu. AMMAA..itiraf etmem gerekirse I've found your blog very inspiring - please keep on writing:) belki biz de boylece bir cilginlik yapabilecek cesareti bulabiliriz;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumunuzdaki enerjiniz bile buralara kadar ulastiysa, ben kesinlikle bu cilginligi yapabileceginize eminim☺️ Duzen dediginiz sey, yenisini kurmak uzere bozulunca guzel bence, boylece tekrar nefes aldigini hissediyor insan☺️ Guzel yorumlariniz icin cok tesekkur ederim, boyle yazarak asil bana ilham veren sizsiniz💕 Sevgiler..

      Sil
  4. Tuzla'yı bir insan nasıl ve niye özler onu anlamadım ama neyse... Yazılarınız gerçekten çok hoş. Okulumu bitirmeden önce veya mezun olduktan hemen sonra ben de 1 yıl boyunca Avustralya'da yaşamayı düşünüyorum. Dilime güvensem de dil okuluna yazılmak çevre yapmak açısından çok avantaj gibi, bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuzla'da tam 18 senem geçti, çocukluğum, gençliğim.. Sadece özlemek değil, kimsenin olmadığı saatlerde sahile inmek, eski Rum evlerinin arasından geçmek, Has Fırından alınan bir simitle Mercan'da denize karşı kahvaltı yapmak, hatta burası her yere ne kadar da uzak diye yakınmalarımız bile burnumda tütüyor☺️ Sanırım bu yorumunuz beni Tuzla'yla ilgili bir yazı yazmaya teşvik etti şu an fakat önce gidip biraz fotoğraf çekmem gerek☺️ Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, dil okulunu gerçekten tavsiye ederim, şu an gitmeseydim arkadaşım olur muydu emin değilim☺️ Sevgiler..

      Sil
  5. Karar verdik geliyoruz. :D Ben eşim ve star wars kahramanı jedilerin jedisi kedimiz usta yoda ile birlikte. Yalnız bazı sorularımız var.

    1: Ability English için 12 aylık eğitim ücreti ne kadar sitede bulamadım.
    2: sitede Avustralya devletinin yıllık 18500AUD$ (36000tl) göstermemizi istiyor bunu 3 aylık banka dökümü olarak göstermek yeterlimidir veya kredi çekip çekilen kredi dökümanını göstermek yeterli olur mu?
    3: birimizin öğrenci vizesi ile gelmesi ikimizin gelmesi için yeterli oluyor sanırım bunun için her ikimizin hesabında bu rakamı göstermekmi gerekiyor ( sizce )

    Yazı için teşekkürler Avustralya ile ilgili en güncel blok burası ve üçümüzde takipteyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok sevindim kararınıza, üçünüzü de bekliyoruz☺️
      Sorularınız benim için zor yerden geldi çünkü biz work and holiday ile geldiğimizden tüm vize tiplerine hakim değiliz, benim bildiğim başvurduğunuz tarihte o miktarın hesabınızda bulunması gerektiği, daha uzun bir dönem için bir ispata veya kredi çektiğinize dair bir dökümana gerek yok. Her iki kişi için ayrı ayrı göstermek gerekip gerekmediğini bilmiyorum (work and holiday vizesinde yalnızca bireysel başvuru yapılabildiğinden biz mecburen ayrı ayrı göstermiştik) şu anda da öğrenci vizesi için konsolosluğun sitesine erişemiyorum, oradan kontrol etmekte fayda var. İlk sorunuz içinse Ability English iletişim sayfasındaki adrese maille sormanızı tavsiye ederim, fiyatlar hem dönemsel hem de alacağınız hafta sayısına göre farklılıklar gösterdiğinden benim yazıldığım zamanki ile aynı olmayabilir. Biz Türkiye'deyken maille halletmiştik, mutlaka ülkenizi de söyleyin, farklı ülkelere farklı fiyat uyguluyorlar. Bir tavsiyem de o kadar uzun süreli bir dil eğitimi çok sıkıcı olabilir, vizenin uzamasını sağlayan çeşitli sertifika programlarını da düşünebilirsiniz bu sadece benden ufak bir tavsiye☺️ Umarım tüm işlemlerinizi kolayca halleder, vakit kaybetmeden gelirsiniz☺️ Sevgiler ve bol şanslar..

      Sil
  6. Öncelikle verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Yazı dilinizdeki samimiyet için ise ayrıca teşekkür ederim. Blogu okurken hiç bitmesin istedim.
    Benim sormak istediğim birşey var. Ben danışman şirketi aracı olarak kullanmadan gelmek istiyorum ve vize başvurum sizden farklı olarak 10 aylık dil kursu için olacak. Sizin başvurunuzdan sonra konsolosluktan cep telefonunuzu arayıp sizinle kısa bir mülakat yaptılar mı? Bu görüşme nasıl ilerledi ve tavsiyeniz var mı? Danışman şirketler bu görüşme için beni hazırlayacaklarını vaad ediyolarda ondan sormak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim size, çok mutlu oldum:)
      Sanırım öğrenci vizesi alacaksınız, onun telefon mülakatı farklı mıdır bilmiyorum fakat work and holiday için gayet rahat geçmişti. Beni aradıklarında neden gitmek istediğimi, ne kadar kalmak gibi bir hedefim olduğunu sordular sadece ve yanlış hatırlamıyorsam 2 dakikadan uzun sürmedi. Eşimi hiç aramadılar bile:) Bu yüzden önceden hazırlanılması gerekli bir mülakat gibi değil de, sadece onaylamak adına rastgele kişileri aradıkları bir prosedür olarak düşünüyorum.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir, sevgiler ve bol şanslar..

      Sil
  7. Yazılarınız öyle harika ki bir gün yazmayı bırakırsınız diye çok korkuyorum:) Sessiz sessiz takipteyken bugün sonunda yazmak istedim. Hem yazı dilinizin tatlılığı hem de verdiğiniz bilgilerin yararlılığı ile yol göstericimizsiniz! Tam olarak sizin gibi eşimle Avusturalya ve Kanada arasında kaldığımız zamanlarda ve 30 olmadan harekete geçmeyi planladığımız(gerçi bizim 30a 4 yılımız var ama) bir günde blogunuzu bulmuştum. Ne kadar çok insan aynı duyguları ve hayalleri besliyormuş şaşırmıştım. Halinizden memnun olduğunuzu duymak benim için ayrı bir enerji oluyor, umarım her şey sizin için çok çok daha güzel olur ve biz de sizi takip etmeye devam ederiz:) Ayrıca, umarım bir gün biz de yerimizden kalkıp gelirsek tanışabiliriz:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hem yazilarimdan keyif aldiginiz hem de sessiz takibinizi bu guzel yorumla sonlandirdiginiz icin ben size cok tesekkur ederim☺️ Bu cesaretlendirici yorumlar beni cok sevdigim bloguma daha da bagliyor, iyi ki varsiniz☺️ Umarim yorumunuzdan aldigim enerji sizi de hayallerinize kavusturur ve buralarda bir yerlerde tanisiriz. Iyi haberlerinizi bekliyorum, sevgiler💕

      Sil
  8. Bunca bilgiyi böyle güzel bir dille aktardığınız için teşekkür ederim. Son günlerde benim de aklıma girdi geri kalan hayatımı Avustralya da geçirmek ve küçük kızımı orada büyütmek. İlk iş olarak eşimi ikna turlarına bsşladım ve ardından iş yerinden anlaşmalı ayrılmak için başvurumu yaptım. Gerisi sanırım yavaş yavaş gelecek. Şimdilik ilgiyle yazılarınızı takip edip hayal kuruyorum ��. verdiğiniz motivasyon için çok çok teşekkür ederim
    Ekrem Döğer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ekrem Bey, yorumunuz benim icin cok degerli, cok tesekkur ederim☺️ Umarim gerisi corap sokugu gibi cabucak ve sizi yormayacak sekilde gelir. Size ve esinize sevgiler💕

      Sil
  9. Size ozelden mail attim.blog yaziniz bir harika yarin atlayip gelesim var o da ayri bir konu��

    YanıtlaSil
  10. Sevgili uzaktaki minik kız, geçen yazına yazdığım yoruma verdiğin cevap için teşekkür ederim. Bende sizlerle tanışmayı gerçekten çok istiyorum. Geçenlerde tam yine sizi düşünüp simitle çayı özlemişlerdir herhalde diye içimden geçirdikten bir gün sonra bu postu yayımladın tüylerim bi diken diken olmadı değil :) 7 mayısta sınava giriyoruz işler yolunda giderse 20 kilo dondurulmuş simit getirmek niyetindeyim, yarısı da senin tabiki :)

    Bu arada sormak istediğim bir konu var, Avustralyanın kabul ettiği sağlık sigortası şirketlerinde 2 kişi için 1 yıllık fazla kapsamlı olmayan sigortalar 2500$ civarı gibi görünüyor, fiyatlar hakikaten böyle mi yoksa bu konuda önereceğiniz bişeyler olur mu? Umarım göçmen vizesi süreci iyi gidiyordur,

    En yakın zmanada görüşmek üzere, şimdiden teşekkürler ve iyi eğlenceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok güzel tesadüf olmuş gerçekten de:) İnce düşünceniz için çok teşekkür ederim ama havaalanında yiyecek içecek konusunda çok hassaslar, riske atmamanızı tavsiye ederim:) Hem ben nasıl yapılacağını öğrendim, yapar beraber yeriz artık:)
      Sigorta işi için eşime danıştım, sigortam.net'i aradığını, onların da Ray Sigorta'ya yönlendirdiklerini ve kişi başı yaklaşık 120 TL'ye vize için yeterli olacak 1 senelik sigortayı yaptırdığımızı söyledi:) Sanırım bu bilgiden sonra bir 10 kilo da dondurulmuş mantıyı hakettik:))

      Sınavınızda şimdiden başarılar dilerim. Sevgiler..

      Sil
  11. Selamlar, blogunuz sayesinde mutsuz ve caresiz hissettigim hayatimi geride birakip bambaska bir yasam hayali kurabilmeye baslamam icin dahi size sonsuz tesekkurler.

    Sormak istedigim bir sey var; siz work and holiday ile gitmissiniz ve orada permanent residant olmak istiyorsunuz. Bu nasil mumkun olabiliyor?

    Bir kamu kurumunda calisiyorum ve bir yillik ucretsiz izin alip avustralyaya gelmek istiyorum. Ve bir yolunu bulabilirsem de geriye donmeyip hayatimi orada surdurmek istiyorum.

    Ayrica skilled immigrant olmak icin sinavlar varmis sanirim. Ama biraz daha arastirmaliyim sanirim.

    Cevabinizi merakla bekliyorum, Bursa'dan sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yazılarımdan aldığınız ilham için asıl ben size çok teşekkür ederim☺️
      Vize sorunuzla ilgili olarak, tüm vize türleri birbirinden bağımsız, yani biz work and holiday vizemizi permanenta çevirmeyeceğiz aslında. Şu an work and holiday ile Avustralya'dayız ve eş zamanlı olarak da permanent visa sürecimiz devam ediyor. Biz skill immigration ile ilgili bir sınava girmedik fakat her mesleğin kendine ait bir denklik süreci var, sizin kendi mesleğinizle ilgili olan süreci bizzat araştırmanız daha iyi olabilir.
      Umarım şans sizinle olur ve işlemlerinizi kolayca halledersiniz. Bursa'ya sevgiler☺️💕

      Sil
  12. Türkleri neden bukadar sıcak karşılıyorlar buradaki türklerden dolayı mi bilmiyorum vs. Demişsin ya. Biraz genel kültür olsun diye söylüyorum anzak olayından sonra türkülerle avustralyalilar arasında bir bağ kurulmuştur. Kimliklerini kazanmışlardır ve kardeş kabul etmişlerdir birbirlerini o yüzdendir o sevecen tavırları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:) Bilgilendirme için çok teşekkürler. Aslında benim bilmiyorum dediğim kısım daha çok burada yaşayan yerli halktan öte, tüm milletlerin Türkleri ayrı bir sempati ile karşılamaları.. Bunu dışında hem Avusturyalılar hem de diğer milletlerin bizi çok çalışkan ve arkadaş canlısı olarak tanımlamalarının sebebinin hala burada yaşayan Türkler olduğunu düşünüyorum, yoksa bu sıfatlarımızı 1. Dünya Savaşı'nda kazandığımız kardeşlik bağlarıyla koruyamazdık :)

      Sil
  13. Merhabalar yazınız çok güzel ve ilham verici. Bende buradaki yaşam standardımdan memnun olmadığım için, daha insani şartlarda yaşayabileceğim bir ülkeye göç etmek istiyorum. Amerika ve Avustralya'yı araştırıyorum. Amerika göçmen almadığı için Avustralya daha mantıklı geliyor. Birde sizin yazınızla beraber iyice heveslendim. Ben şuan özel bir inşaat firmasında, dünyaca bilindik bir otelin şantiyesinde mimarlık yapıyorum. Direk göçmenliğe başvursam ingilizce seviyem yeterli gelmeyecek. Bu yüzden önce dil okulu aracılığıyla gidip, sonrasında göçmenlik için başvurmak istiyorum.Ben 31 yaşında bekar bir bayanım. Tek başıma göç edeceğim yada birkaç arkadaşımı da beraber götürebilirim :) Kaygım orada geçinebilir miyim? öğrenci vizesine 20 saat çalışma izni veriliyor diye biliyorum. Haftada 20 saat çalışmak bütçeme ne kadar bir katkı sağlar bilmiyorum. Tabi hiç dil bilmeyen birine dil eğitimi için vize verirler mi? bilmiyorum. Hemen iş bulabilir miyim? iş ayrımı yapmam ne iş olsa yapabilirim o konuda kendime güveniyorum. Şuan para biriktiriyorum.Tavsiyelerinize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:) Öncelikle dil eğitimi vizesini her seviyedeki kişiye veriyorlar diye biliyorum sonuçta amaç dil öğrenmek:) Benim size tavsiyem, en azından gelmeyi düşündüğünüz dil okulu süresi kadar bir eğitim birikimini yanınızda getirmeniz. 20 saat çalışma ile geçiminizi sağlayabilirsiniz (paylaşımlı evlerde kalıp, bu şekilde geçinen çok fazla öğrenci var) fakat dediğim gibi bu para kursunuz için yetmeyecektir. Bir de en azından ilk aylarınızın giderleri için de Türkiye'de birikim yapmak daha doğru olur, ilk etapta hem dil öğrenme çabası hem de iş bulma stresinin sizi zor durumda bırakmaması için. Umarım yardımcı olabilmişimdir.. Bol şanslar ve sevgiler💕

      Sil
  14. Avustralya radyoları dinliyorum ieltse çalıştığım bu günlerde:) ABC Double J diye bir radyoya takılıyorum genelde. Sizin bu konuda bir öneriniz var mıdır? Uzaktaki minik kız uzak radyolardan hangisini sever:) sevgiler ve selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok iyi yapiyorsunuz bence hem listening hem de aksana alismaniz acisindan✌🏻️☺️ Ben kendimi zorlasam da uzaklardaki radyolara adapte olamadim fakat Uzaktaki Minik Cocuk surekli podcastlar dinledi IELTS'e calisirken ozellikle Luke's English ve IELTS Energy'i tavsiye ediyor☺️ Ben de YouTube 'tan speak English with Vanessa kanalini size tavsiye edebilirim cok severek izledim calisma surecimde☺️ Size kolayliklar diliyorum, sevgiler ve basarilar☺️

      Sil
  15. çok teşekkürler:) luke'dan başladım:)

    YanıtlaSil
  16. Tekrar merhaba,
    Haziran ayı içerisinde sorunsuz bir şekilde IELTS sonucunu almış olacağımı tahmine diyorum. Temmuz ayında da başvuruyu yapmayı planlıyorum. Başka bir yerde yaşamak yeni yerler görmek fikri sizin gibi her fırsatta yeni ve daha çok yer keşfetmeyi seven ben ve eşim için çok heyecan verici. Ancak sizin de sıklıkla tekrarladığınız gibi alışkanlıklardan vazgeçmek, comfort zone dediğimiz alanın dışına çıkmak aynı zamanda endişe veriyor. Bu endişeleri biraz olsun bertaraf etmek adına bir sonraki yazınızda iş olanaklarından bahsedebilir misiniz? seek.au ve gumtree sitelerini takip ediyorum. work and holiday visa holderlar için bile özel ilanlar görüyorum. Ancak bu vize geçici bir belge uzun süreli bir iş bulmak için sizin ya da eşinizin bir çalışmanız var mı. Varsa bu yolda nelerle karşılaştınız gibi. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yerini degistirme heyecani bazen konfor alanini birakmayi o kadar kolaylastiriyor ki☺️ Siz work and holidayle mi geleceksiniz? Eger oyleyse Temmuz ayi basvuru icin cok gec olabilir. Is olanaklari ile ilgili bildigim kadariyla deginirim yeni yazimda. Yorumunuz icin tesekkurler, sevgiler☺️

      Sil
  17. Evet work and holiday var kafamda. Bunun için herhangi bir deadline görmedim ancak kişi sınırlaması var okuduğum kadaıyla. Kontenjan bulunup bulunmadığını da teledonla öğrenebileceğimizi söylüyor border.au. Ankara'daki ofisi arayıp o konuyu netleştireceğim. Eğer bu mümkün olmazsa skill qalified list seçeneğini de değerlendirebilirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecmis yillarda 1 Temmuz'da acilan kontenjan icin Eylul ve Ekim'de bile basvuru aldiklarini fakat son zamanlarda artan taleplerle birlikte, 1 Temmuz'a yetisen bazi basvurularin bile kontenjana giremedigini duymustum. Umarim her sey istediginiz gibi gider, bol sanslar☺️

      Sil
  18. Hem yazım üslubu açısından, hem de karakter olarak çok pozitif bir insansınız. Olumsuz konulardan bahsederken bile olumsuzluk sanki bir naifleşiyor üslubunuzla. İçtenlikli deneyim paylaşımlarınızı keyifle okuyorum. Emeğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu guzel yorumunuz icin asil ben cok tesekkur ederim☺️🙏 Pozitif olmaya calisiyorum mutlu olmak icin, aksi halde kafaya takacak cok sey bulmak mumkun hayatta, yazilarimdan bunu hissettirdiysem ne mutlu bana☺️ Sevgiler ve tekrar tesekkurler..

      Sil
  19. Merhaba, blogunuz çok bilgilendirici bu anlamda kendi adıma teşekkür ederim. Avustralyaya gelecek bir kişinin yaklaşık olarak yanında ne kadarlık bir bütçe bulunmalı, her türlü gider dahil aylık masraf ne olur? Yaklaşık bir rakam yazabilirmisin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, guzel yorumunuz icin ben tesekkur ederim☺️ Aylik masraflar, kisilerin yasam sartlarina, neye ne kadar para harcayacaklarina gore cok fazla degisecegi icin ortalama bir rakam vermem cok zor olur, fakat yazimda da belirttigim gibi cok basit bir hesaplamayla TL olarak harcadiginiz miktarin para birimini degistirip AUD cinsinden dusunebilirsiniz ortalama masraflarinizi( Yani Turkiye'de 1000 TL harciyorsaniz ayda,burada 1000 AUD gibi). Yaninizda sizi 6 ay idare edecek bir butceyle gelmeniz en garantisi olur, geldiginiz gibi is de bulabilirsiniz ya da bu uzun da surebilir, bu tip bir birikimle gelmek rahat etmenizi saglayacaktir.

      Sil
  20. Merhaba,
    Öncelikle samimi paylaşımınız ve açık sözlü anlatımlarınız için çok teşekkür ediyorum. Bu konuda yığınla mail almış olmanıza rağmen affınıza sığınarak bir soru da ben sormak istiyorum. Ben önde gelen bir firmada proje mühendisi / yazılımcı olarak görev yapıyorum. Avusturalyaya gelmek için öğrendiğim kadarı ile seçkin iş kolları arasında yer alıyor. Fakat şöyle bir handikapım var; elektrik mühendisliği mezunuyum ve farklı bir iş kolu olan yazılım üzerine (yaklaşık 7 yıl) tecrübem var. Bu handikap vize sürecinde bir eksiklik oluşturur mu? IELTS haricinde aşmam gereken farklı bir zorluk olabilir mi? Şimdiden çok teşekkürler.
    Hayallerinizi gerçekleştirdiğiniz için canı gönülden tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ayırıp okuduğunuz ve güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim☺️ Maalesef okuduğunuz bölüm ve tecrübeniz olan iş kolu arasında fark olduğu durumlarda tecrübenizden oldukça kesiyorlar mesleki denklik alırken. En yüksek puanlar, yaş, tecrübe ve IELTS'ten geliyor, bunlar dışında beklemek kalıyor sadece başvuranlar için☺️ Umarım istediğiniz sonucu kolayca alırsınız. Sevgiler ve bol şanslar..

      Sil
    2. Hızlı yanıtınız için çok teşekkürler. Hangi işi yapmak istediğimi tam olarak yazmadığım için bir boşluk oluşmuş anlamda kusura bakmayın. Ben yazılım konusunda çalışmak üzere gelmek istiyorum. Bu durumda bahsettiğini kesinti veya okuldaki mezuniyetim bir engel oluşturur mu?

      Sil
    3. Maalesef mesleki denkliginizi alirken, burada ne yapmak istediginiz hic sorulmuyor, tamamen lisansiniz ve tecrubeleriniz karsilastiriliyor. Bizim de basimiza aynisi geldi😔

      Sil
  21. Eşimle bu hafta ülkemizdeki olumsuzluklar ve küçük oğlumuzun geleceği için vatanımızdan ayrılmaya karar verdik. Ve araştırma yaparken en çok isteğimiz yerin Avusturalya olduğunu anladık özellikle hava koşulları ve eğitim. En büyük isteğimiz oğlumuzun ilk okul hayatına orda başlaması. Eşim yazılım uzmanı ben çalışmıyorum ama sonuçta oğlumuz var çalışmam ne kadar mümkün olur bilmiyorum.En azından okula başlayana kadar. İnternette araştırma yaparken sizin bloğunuza rastlarım ve içimdeki korkuları biraz olsun hafiflettin. yazılım üzerine en çok şirketin sidneyde olduğunu öğrendim tabi tam emin değilim bizimde istediğimiz yerlerden biri sidney. Eşim burdaki ingilizce sınavına girip internet üzerinden iş başvurusu yapmayı düşünüyor. bunlar şimdi araştırmadan düşündüklerimiz kapsamlı olarak araştıracağız tabiki ama eminim takıldığımız konularda sizin olmanız içimi rahatlattı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, korkularinizi biraz olsun hafiflettiysem ne mutlu bana☺️ Biz de arastirmalarimizda IT isleri icin en uygun yerin Sydney oldugunu bulmustuk. Size tavsiyem bir an once permanent visa surecini baslatmaniz olur, cunku sirketler vize islerine cok karismak istemeyip, halihazirda vizesi olan kisileri tercih ediyorlar genelde. Sureciniz ilerledikce seve seve yardimci olmaya calisirim akliniza takilanlara☺️ Sevgiler..

      Sil
  22. Cevabın için çok teşekkür ederim. Eşime okuttum yazdıklarını. Sanırım betül hanımla irtibata geçmek zorundayız. Kendi başımıza zor olacak gibi. Bir yanım neden olmasın niye gidemeyelim diyor ama bir yandan hayal kurma diyorum. ufak oğlumuz olmasa daha kolay olurdu ama onun sorumluluğu beni biraz korkutuyor. üç büçük yaşında daha okul zamanına kadar halledebilirsek bunu süper olur. İlk etapta betül hanıma mail yollamak istiyoruz bakalım bize nasıl yardımcı olacak.. Ayrıca ınstagramdan takipteyim sizi :) malezyada bol bol eğlenin.İyi tatiller...

    YanıtlaSil
  23. Öncelikle bu yararlı paylaşımları vakit ayırıp yazdıgınız için çok teşekkür ederim.
    Ben 19 yaşında ingilizce bölümde okuyorum ve oraya kalıcı olarak bir arkadaşımla yerleşmek istiyorum. Sizce hangi vizeyle en ucuz maaliyetli olarak gelebilirim? Work and Holiday e seneye başvuracagım ama garanti olmadıgını bildiğim için bu soruyu soruyorum . İkinci sorum ise avustralyada 20 saatlik calısma iznini bir tarafa bırakıp sizce daha fazla çalışabilirmiyim? bir sorun cıkarmı ? çünkü para biriktirip bir tafe kursuna kayıt olmayı düşünüyorum . Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, takibiniz icin ben tesekkur ederim☺️ En uygun maliyetli vize olarak benim aklima da work and holiday geliyor. Hem bu vizede 20 saatlik bir sinir da yok ogrenci vizesi gibi,istediginiz kadar calisabilir para da biriktirebilirsiniz bu sayede.

      Sil
  24. Uzaktaki minik kız yazınız harika tıpkı diğer yazılarınız gibi. Bloğunuzu geç keşfettim ne yazık ki ama h,çbirşey için geç değildir. Konfor alanına değinmeniz beni o kadar mutlu etti ki... Son döneme benimde, çevremle konuşurken değindiğim ve bebi bir seçiem iten şey gerçektende KONFOR ALANI. Bu alan o kadar yuvarlak o kadar köşesizki sizi hergeçen gün biraz daha içien alıyor ve yeni alanlar keşfetmenizi ne yazık ki engelliyor. Yaklaşık 3 ay önce eşimle de tam olarak bu konuda fikri birliği sağladık ve Avustralya'da yeni bir hayata başlamak üzere kolları sıvadık. Bu yolculuğa çıkmamızda 16 aylık oğlumuzunda büyük etkisi var tabiki. Herşey yolunda giderse (şu an vize sürecindeyiz) Eylül sonunda Melbourn'e yerleşeceğiz.
    Tabiki heyecanlıyız, mutluyuz, korkuyoruz, şimdiden özlem doluyuz ama içimizdeki merak ve keşfetme dürtüsü bizi sürekli motive ediyor evet yapabilirsin yebi dünyana hazır ol diyor. Ne demek istediğimi bence çok iyi anlıyorsunuz fazla betimlememe gerek yok sanırım :) Bloğunuzu okurken birçok benzer şeyin sizinde aklınızdan geçtiğini farkettim. Umarım yollarımız kesişir ve güzel dostluklar kurulur. Sevginiz ve yaşam enerjiniz artarak devam etsin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarıyla birebir aynı düşünceler, heyecanlar ve mutluluklar içindeyiz, ne kadar güzel!:) Burada harika bir hayatınız olacağına, konfor alanınızı terk ettiğiniz için bir gün bile pişman olmayacağınıza eminim:) Bir gün bir yerlerde karşılaşmak dileğiyle, sevgiler:)

      Sil
  25. Merhabalar,

    Blogunuzu yeni keşfettim ve daha önce neden keşfedemediğim için azıcık da kendime kızdım:) Kafamda olan bütün korkularımın ve sorularımın cevabını bu kadar net bulacağımı hiç düşünmezdim, insanlara sıcakkanlı ve samimi yaklaşımınız ayrıca muhteşem:9 Uzun süredir avustralyaya gelmeyi hayal ediyorum, vize sürecine başlamak üzereyim ve vizede sıkıntı çıkmazsa muhtemelen 2017 başlarında yola çıkmış olacağımı hayal ediyorum. Tek korkum tek başıma tam 30 yaşında olan bir kadın olarak geliyor olmak, arkadaş bulmada sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum ama yalnız olmak eminim süreci bir tık zorlaştıracaktır diye düşünüyorum. Türkiyede antalyada turizm sektöründe çalıştığımı düşünürsek, hangi şehirde yaşamam gerektiği konusunda fikir verebilirseniz çok sevinirim. (Aslında Sdney yada Melbourne Brisbane da yaşayan ünv arkadaşım olduğu için tercihlerim arasında) Her gününüzün daha güzel geçmesi dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, bloğuma hoş geldiniz:) Benim turizm konusunda çok fazla tecrübem olmamakla birlikte, çok kısa bir zaman önce eşi otel yöneticisi olan bir çift arkadaşım Sydney'e geldi, onların araştırığ seçtiğini varsayarak ben de size burayı tavsiye edebilirim:) Yine de siz belki iş alanlarına bakarak, hangi şehrin daha popüler olduğunu da görebilirsiniz.

      Buraya gelip çok kısa zamanda birçok arkadaş edineceğinize ve asla yalnız kalmayacağınıza çok eminim, bu kafanıza takacağınız son şey olmalı:)

      Umarım az da olsa yardımcı olabilmişimdir, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim, size de kocaman sevgiler Sydney'den:)

      Sil
  26. Güzel ve cesaret verici yorumlarınız kesinlikle çok yardımcı oldu, özellikle yanlız olmak ayrı bir konuydu benim için. Danışman firmamla Sydney konusunu ayrıca danışacağım:))) Gelebilirsem inşallah tanışma fırsatımız olur. Kendinize çok dikkat edin ve enerjiniz hiç bitmeden herkese ışık olmaya devam etsin. Antalyadan sevgiler:))

    YanıtlaSil
  27. Sade,anlaşılabilir üslubunuzdan dolayı teberik ederim.Soruma gelecek olrsak,5 yıllık mimarım ve hangi mesleki denklik olayına hakim deiğilim.Nasıl,ne şekilde ve nerede denklik olayı haloluyor anlatırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar, öncelikle güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:) Yakın bir zamanda mesleki denklik nasıl alınır ile ilgili bir yazı yazacağım, umarım işinize yarar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Merhaba��
    Blogunuzu actiginizdan beri keyifle ve merakla takip ediyor, her postu dikkatlice okuyorum�� Ulkemize dair ve 5yasindaki cocugumuzun gelecegine dair kaygilarimiz nedeniyle melbourne'a gelmeye karar verdik. Ben uzman dis hekimiyim esim de doktor. Turkiyede iyi sartlarda yasasak da hergun artan kadina yonelik siddet, taciz, tecavuz haberleri guvenligimizden endise etmemize ve goç fikrini dusunmemize neden oldu. Size birkac sorum olacak
    1.guvenlik acisindan avustralya nasil bir ulkedir? Yasalar duzgun isliyor mu veya hukuk gercekten sizi koruyor mu?
    2. Biliyorum cocugunuz yok ancak etrafinizdan gozlemlediginiz kadariyla cocuklar icin masil bir ulke?
    3.saglik sektorunde calismakla ilgili bir duyumunuz var mi? Ya da calisan bir arkadasiniz?
    Cevaplariniz ve bilgilendirici blogunuz icin cok cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, takibiniz için çok teşekkür ederim:) Elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım sorularınızı..
      1. Avustralya'nın güvenilir bir ülke olduğunu düşünüyorum ama detaylı bir araştırmam yok suç oranları vs. yönünde. Şu ana kadar güvende olmadığımızı hissettiren en ufak bir olay bile yaşamadım ve duymadım, bu yüzden içinizin rahat olmasını söyleyebilirim rahatlıkla:)
      2. Burası bence özellikle çocuklar için harika bir yer.. Her mahallede bir yeşillik alan mevcut, çocuklar çok özgür, bahçeli evlerde rahatça büyüyorlar, çok huzurlu ve kendilerine güvenli olduklarını anlamak hiç zor değil:)
      3. Daha önce de sağlık sektörü ile ilgili sorular almıştım ama maalesef tanışma şansım olmadı bu sektörden biriyle:(

      Umarım az da olsa yardımcı olabilmişimdir, her şey gönlünüzce olsun, sevgiler..

      Sil
  30. Artık okulu bitirmek için çalışırken enerji bittiğinde yapılan şey bir yazı ile kendime gelmek... (02:54 oldu bu arada sabah kalkış 06:30 olacak...) Değer mi değer tabikide... Bu yazıda çok çok güzel ve enerji verici olmuş Uzaktaki Minik Kız... Bugün orası için bir adım attım. Baristalık öğrenebileceğim kafeyi buldum. ve yazılım konusuna da eğiliyorum.Bu sebeple bir akademik programla gideceğim. Nedense babam da kullanmayacaksan bile donanımlı git...Faydanın nereden geleceğini bilemezsin dedi. Hazırlıklar bir bir giderken artık korkularım azalıyor bilgilerle beslendikçe... Danışmanla görüştüm. 7 haftada maksimum mühendislik vizesi çıkıyormuş(Bu seneki istatistiksek oran onlara göre). Umarım her şey gönlümüze göre olur. Sonrası nasıl kalırım sorusuna cevap bulmak istemiyorum aslında.Ama bu 18 aylık çalışma izinli vizenin ardından PR başvurularında yönetmelik katı mı acaba?Yoksa geldikten sonra artık gerisi zaten geliyor mu?Uzaktaki minik çocuğun kullandığı ielts kaynaklarını kaydettim. Haziran'da ikinci kez gireceğim :) Kendinize çok iyi bakın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum öğrendiklerinizin korkunuzu azaltmasına:) Geldikten sonra gerisi geliyor diyemem, eğer kafanıza koyduysanız gerisi geliyor:) PR almak çok zor değil yeter ki almayı hedefleyin ve buna uygun şekilde sistematik hareket edin.. Siz de kendinize çok iyi bakın, görüşmek üzere:)

      Sil