2 Mayıs 2017 Salı

Avustralya'ya Göç | Mesleki Denklik Nasıl Alınır-1

Eğer ki Avustralya'ya göç fikri sizin de aklınızın bir yerlerinde duruyorsa, dil okulu, yüksek lisans, work and holiday, turist vizesi gibi vizeler bana göre değil, daha kalıcı ve güvenilir bir vizeye ihtiyacım var diyorsanız kesinlikle sizin de yolunuz Permanent Residency'i (Kalıcı Oturum Vizesi) araştırmaya düşecektir:)
(Bana diğer vizeler de olur diyenleri hemen bu yazıma alalım:))

Kalıcı Oturum Vizesinin nasıl alındığını ve bizim bu maceramızı anlatmadan önce, bu vizenin ön şartı olan Mesleki Denklik alınması kısmıyla ilgili bir yazı hazırlamak istedim. Elbette ki bu süreç her meslek için değişiyor ve muhtemelen sizler farklı bir yola gireceksiniz fakat en azından 4 tane meslek için denklik almış insanlar olarak belki tecrübelerimiz size de ışık tutar:) Hazırsanız bana en çok gelen sorulara cevaplarımla Mesleki Denklik Nasıl Alınır yazılarımdan ilkine başlıyorum.

Sydney, Avustralya
İhtiyaç Duyulan Meslekler Neler?

Avustralya Göçmenlik Politikası gereği her sene (bu sene iki kez oldu), ihtiyaç duyduğu meslek dallarını gözden geçirerek bir liste yayınlıyor. Bu liste 19 Nisan tarihine kadar Skilled Occupation List (SOL) isminde yayınlanırken, değişen politika ile liste Medium and Long-term Strategic Skills List (MLTSSL) ismiyle tekrar şekillendirildi. Eğer ki Subclass 189 yani Bağımsız Oturum Vizesine başvuracaksanız mesleğinizin bu listede yer alması gerekiyor. En basit anlatımıyla, eğer ki Avustralya sizin mesleğinize sahip birine ihtiyaç duyuyorsa siz de kalıcı oturum vizesine başvurabiliyorsunuz:)

Mesleğiniz bu listede yoksa, bakabileceğiniz bir diğer liste de 19 Nisan öncesi adı ‘Consolidated Sponsored Occupation List’ (CSOL) yeni adı da Short-term Skilled Occupation List (STSOL) olan ikinci liste. Bu liste her eyalet özelinde hazırlanıyor ve MLTSSL'de olmayan meslek dallarını içeriyor. Örneğin, mesleğiniz ilk listede yer almıyorsa, Avustralya içerisindeki eyaletlerin teker teker ihtiyaç duydukları meslekler listelerine bakarak, Subclass 190 yani Eyalet Sponsorlu Oturum Vizesi'ne başvurabilirsiniz. 19 Nisan sonrasındaki New South Wales eyaletinin aradığı meslekleri örnek olması amacıyla bu linkten incelemenizi tavsiye ederim, mesleğinizi bu listede de bulamazsanız üzülmek yok, hemen diğer eyaletlerin listelerini bulun ve göz atın:)

Canberra, Avustralya
Okuduğum Bölümün mü yoksa Çalıştığım Mesleğin mi Denkliğini Alacağım?

İşte bütün mesele bu:) Kafa karıştırmamak için tek tek açıklamaya çalışacağım.

Okuduğunuz bölüm ve tecrübe kazandığınız işiniz aynıysa, şanslısınız demektir:) Böylece hem mesleki denkliğinizi kafanız karışmadan tek bir koldan alabilir, hem de Kalıcı Oturum Vizesi'ne başvururken kesintiye uğramadan tecrübe puanı kazanabilirsiniz. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken bir nokta var ki o da okuduğunuz bölümün birebir çalıştığınız alanı kapsıyor olması. Örneğin Endüstri Mühendisliği gibi geniş kapsamlı bir bölüm okuduysanız ve Pazarlama alanında çalışıyorsanız bunun için tecrübe puanı vermiyorlar (ben şahsen alamadım:)) ya da oldukça kesintiye uğruyor çünkü denklik veren kurumun belirttiği içeriklerde bir çalışma alanınız olması bekleniyor. 

Okuduğunuz bölüm ve tecrübe kazandığınız işiniz farklıysa, kafalar biraz karışıyor ama mantığı inanın çok basit. Öncelikle ihtiyaç duyulan meslekler listesine gidin ve hangisinin bu listede yer aldığına bakın. 
Okuduğunuz bölüm listelerden birinde yer alıyorsa onun üzerinden diploma denkliği alabilirsiniz, bu alanda çalışmış olmanıza gerek yok (Yine de denklik alacağınız kurumdan bunu teyit etmenizde fayda var çünkü meslekler özelinde kurallar uygulanabiliyor.) Tek eksisi, maalesef başka alandaki iş tecrübeniz, tecrübe puanı olarak sayılmayacaktır. 
Okuduğunuz bölüm listelerde yok ama tecrübe kazandığınız işiniz bu listelerin birindeyse yine denklik alabiliyorsunuz fakat bu konu özelinde okumadığınız için denklik veren kurum iş tecrübeniz üzerinden belirli bir miktar yılı yok sayabiliyor. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi için denklik alınan meslekle ilgili kurumun yayınladığı kullanıcı rehberini dikkatle okumanızı tavsiye ederim.
Eğer ki hem okuduğunuz bölüm hem de tecrübe kazandığınız işiniz bu listelerde yer alıyorsa, benim size tavsiyem, mesleklerin davet aldıkları puanları araştırarak buna karar vermeniz olur. Örneğin biz 60 puan toplayabiliyorken, ICT Business Analyst üzerinden başvurduk fakat sonradan gördük ki bu mesleğin davet alabilmesi için minimum 65 puana ihtiyaç var (dönem dönem başvuru oranına da bağlı olarak bazı mesleklerin puanları yükselebiliyor, bu mesleklere en güzel örneklerden bir tanesi de Accountant-Muhasebecilik) , bu yüzden rotamızı 60 puanla davet alabileceğimiz ve okuduğumuz bölümler olan mühendisliğe çevirdik:) Ufak bir ekleme, hangi periyotlarda, davet gelen mesleklerin hangi puanla kapattıklarını resmi web sitesinden görebilirsiniz. 12 Nisan 2017 sonuçları için örnek link buradaki gibi, roundlar kapandıkça yeni sonuçlar sürekli olarak siteye ekleniyor, buradan kontrol edebilirsiniz.

Perth, Avustralya
Benim Mesleğime Hangi Kurum Denklik Veriyor?

Hem MLTSSL hem de STSOL'deki mesleklerin denkliğini veren kurumları buradan tıklayarak "Assessing Authority" başlığı altında bulabilirsiniz. ​Örneğin mesleğiniz mimarlıksa bundan sonraki sürecinizi AACA (Architects Accreditation Council Of Australia) ile, Mühendislik ise Engineers Australia ile, Sağlık alanındaysa Medical Board of Australia ile ilerletmeniz gerekecektir. Tekrar eklemekte fayda görüyorum ki, sürecinizin tamamını bu kurumların her bir meslek özelinde hazırladığı rehberlerden okuyarak öğrenebilirsiniz.

Örnek olarak mühendislik denkliği veren kurum olan Engineers Australia'nın hazırladığı rehbere buradan, İş Analistliği denkliği aldığımız kurum olan ACS (Australian Computer Society) rehberine buradan ulaşabilirsiniz.

Mesleki Denklik Başvuru Ücreti Ne Kadar ve Ne Kadar Sürede Mesleki Denklik Alabilirim? 

Nitelikli Göçmenlik başvurusu şartlarından biri olan Mesleki denklik aynı zamanda da maalesef en büyük maliyet kalemlerinden bir tanesi. Tüm meslekler için başvuru ücretleri değişmekle birlikte, mühendislik için normal başvurular şu anda 850 AUD civarlarında. Mesleki denklik ile birlikte doktoranızı da onaylatmak veya çalışma denkliği de almak istiyorsanız her biri için ayrı ayrı ücretler ödemeniz gerekiyor. Yine mühendislik denkliği için zaman kısıtınız var ve hızlı tamamlanma (fast track) hakkından yararlanmak istiyorsanız (biz başvurduğumuzda 15 iş günü içinde tamamlanacağını vaadediyorlardı) ekstra 300 AUD gibi bir rakam vermeniz gerekmekte. Mühendislik denkliği için 2017-2018 yılı fiyatlarına buradan ulaşabilirsiniz.

Mesleki denklik alma süresi de hem mesleklere hem de başvuruların yoğun olduğu dönemlere göre oldukça değişkenlik gösteriyor. Örneğin şu an Engineers Australia web sitesinde, hızlı tamamlanma satın alanlar için bu süre (bakacak kişiye atanma süresi) 26 iş günü, almayanlar içinse 19 hafta olarak belirtilmiş durumda. Siz de kendi mesleğinizin ortalama süresini, denklik verecek kurumun web sitesinden öğrenebilirsiniz.

Newcastle, Avustralya
Mesleki Denklik Almak İçin Başka Neler Gerekiyor?

Tüm meslekler için bu sorunun cevabı değişse de aldığımız dört denklik için gördüğümüz bazı ortak evrakları şu şekilde sıralayabilirim. Tüm meslekler için gerekli midir bilmiyorum ama mühendislik için IELTS puanı, diplomanız, transkriptiniz, bazı meslekler için açıklamalı ders içerikleriniz (mimarlık için istediklerini duymuştum), tecrübe kazandığınız iş üzerinden mesleki denklik alıyorsanız eski şirketleriniz de dahil çalıştığınız her yerden alacağınız resmi bir belge (bu belgede açık bir şekilde çalıştığınız tarih aralığı ve sorumluluklarınız yazmalı, sizden daha üst kıdemde bir kişi tarafından imzalanmalı), SGK işe giriş bildirgeniz, son aylara ait bordronuz ve hesap dökümünüz ile mesleğinizle ilgili aldığınız sertifikalar veya eğitimler gibi belgeleri hazırda bulundurmanız işinizi hızlandıracaktır.

Tüm bu belgelerin tahmin edersiniz ki İngilizce olması veya İngilizceye yeminli bir tercüman tarafından çevrilmiş olması gerekiyor fakat noter onaylı olup olmayacaklarını mesleğinize denklik veren kurumdan öğrenebilirsiniz. Örneğin, Uzaktaki Minik Çocuğun "ICT Business Analyst" denkliği için şirketten aldığı evrağın noter onaylı olması istenirken mühendislik denkliklerimiz için yalnızca İngilizce çeviri yeterli olmuştu.

Mesleki Denklik Alırken Danışmana Gerek Var Mı?

Aslında yalnızca mesleki denklik aşamasında değil göçmenliğe veya herhangi bir Avustralya vizesine başvuracak herkesten aldığım bir soru, danışmana gerek var mı.. Cevabım ise bilmiyorum:) Gerçekten bilmiyorum, çünkü bir çoğunuzu hiç tanımıyorum. İngilizceniz iyi mi (mükemmel olmasına gerek yok ama en azından okuduğunuzu anlamanız gerekiyor), iş takibi yeteneğiniz var mı, vize başvuru şartları veya mesleki denklik prosedürlerini takip edeceğiniz zamanınız var mı, size geri dönüş yapıp ek belge istediklerinde bu ihtiyacı anlayabilecek misiniz, döküman toplama ve prosedürel işlere yetecek sabrı kendinizde buluyor musunuz gibi sorular çok önem taşıyor. Eğer ki hepsine birden yanıtınız "Hayır" ise sizin için danışman bir ihtiyaç olabilir, ama bu aşamada da size tavsiyem, elinizden geldiğince danışmanla birlikte süreci takip etmeniz olur.

Bir adet denkliği danışmanla, mühendislik denkliğini ise kendi başına almış biri olarak şahsi fikrimi soranlara cevabım ise, bence özellikle mesleki denklik aşamasında danışmana gerek yok. Danışman ve klavyede kin kusmayı severler lütfen bana kızmayın, bu şahsi fikrim ve kimseyi etkilemek gibi bir amacım yok, siz istediğiniz kişiyle çalışabilirsiniz:) Eğer ki, tüm belgelerimi kendim hazırlayacaksam (danışman benim yerime okuldan transkript alamaz), projelerimi kendim yazacaksam (Danışman benim için proje yazamaz, belki ingilizcemi kontrol edebilir, ama bunu bir çevirmene ya da bir arkadaşıma da yaptırabilirim, kusursuz bir ingilizce değil kendi yazdığınıza inanacakları bir dil bilgisi istiyorlar), ya da şirkete gidip belge alacaksam (Danışman benim yöneticimden belge isteyemez, belgenin formatını söyleyebilir, ama bunu da kurumların rehberlerinden bulabilirim), bence bu kadar maliyet kalemine bir de danışman kalemi eklemeye ve danışmanın öncelik listesinden yer kapmaya çalışma stresine gerek yok. Yine de eklemek isterim ki, yukarıdaki becerilerinize güvenmiyorsanız aynı fikirde olmamamız çok normal, lütfen göçmenlik yolunuzu bunları göz önünde bulundurarak çiziniz:)
Adelaide, Avustralya
Mesleki Denklik alımıyla ilgili, tecrübelerimizden ve bana en çok gelen sorulardan yola çıkarak hazırladığım ilk mesleki denklik yazım sona erdi:) İkinci yazımda, neden dört adet mesleki denklik almak zorunda kaldık, İş Analisti, Pazarlama Uzmanı, Elektronik Mühendisliği ve Endüstri Mühendisliği denkliklerini nasıl aldık bunlardan bahsedip, özellikle Mühendislik mesleki denkliğini aşama aşama anlatacağım. Eğer ki mesleki denkliklerini alıp farklı tecrübeler yaşamış, farklı evraklar hazırlamış kişiler varsa yorum kısmında lütfen bize aktarın ki, bu zorlu aşamadaki herkese yardımımız dokunsun..

Şimdiden bu sürece girmiş herkese kolaylıklar diliyorum!

Diğer yazıma kadar sevgiyle kalın, görüşmek üzere:)

31 yorum:

  1. Avustralya ya gidiş rehberi gibi oluyor tam bu blog :)
    Bu kadar sade, net ve samimi anlatılamazdı. Yeni yazıyı duyunca koşa koşa geliyorum.

    Eline, emeğine sağlık. 2. yazıyı 4 gözle bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize çok sevindim çünkü konu biraz karışık, ben de karışık yazmaktan korktum açıkçası:)

      İkinci yazıyı 1 hafta içerisinde yayınlayacağım çok bekletmeden, çok teşekkür ederim ilginiz ve takibiniz için, sevgiler:)

      Sil
  2. Merhaba, öncelikle yazı için çok teşekkürler. Elinize sağlık:)Ama kafamı karıştıran bi konu var.

    "Örneğin biz 60 puan toplayabiliyorken, ICT Business Analyst üzerinden başvurduk fakat sonradan gördük ki bu mesleğin davet alabilmesi için minimum 65 puana ihtiyaç var"

    Göçmenlik için SOL listesinde yer alan bütün meslek gruplarının 60 puan ve üzeri alması yeterli zannediyordum. Meslek özelinde puanları nereden öğrenebiliriz?

    şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yorumunuz için ben teşekkür ederim:) Sorunuzun cevabını aslında ikinci yazımda yazmıştım ama kafa karışıklığı yaratmaması için bu yazımın ilgili kısmına da ekledim:)
      Maalesef 60 bazı meslekler için yalnızca "başvuru" puanı olarak kalıyor. Her round bitiminde listeyi incelerseniz bazı meslek dallarının her seferinde 65-70 ile kapattığını görebilirsiniz.

      Kolaylıklar dilerim, sevgiler..

      Sil
  3. Günaydın UMK, işe gelince ilk işim instagramdan müjdelediğin yani yazını aramak oldu. Kalemine sağlık, yeni yazını sabırsızlıkla bekliyorum...
    İstanbul' dan kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için, gününüzün bir kısmını yazımı okumaya ayırmanıza da ayrıca teşekkürler:)

      Sydney'den İstanbul'a selamlar, sevgiler..

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, yorumunuz için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Sabah ofise gelir gelmez ilk işim bloğunuza girmek ve yazınızı bir çırpıda okumak oldu yine :) Birgün oralara gelip sizinle tanışmayı çok isterdim. Sizin sayenizde bu hayalin peşini hiç bırakamadığımı, herkes hatta oradaki insanlar bile cesaretimizi kırarken sizin her seferinde beni yeniden cesaretlendirdiğinizi uzunn uzzuuunn anlatmak isterdim :) hoşçakalın..
    ÖZNUR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni ne kadar mutlu etti bilemezsiniz:) Bence hayallerinizin peşini asla bırakmayın ve gerçekleşmesi için elinizden geleni yapın, bırakın diğer insanlar konuşsunlar:)

      Bir gün tanışma dileğinizi bir söz olarak kabul ediyor, sizi en yakın zamanda bekliyorum:) Sevgiler..

      Sil
  6. Selam Minik Kız, bu sene kalifiye göçmenlik listelerinden bir çok mühendislik dalının çıkarılma olasılığının olduğunu söylüyorlar. Bu konu hakkında orada yaşayan ve bu prosedürleri takip eden biri olarak ne düşünüyorsun? Avustralyaya yerleşmeyi çok istiyorum ama böyle bir ihtimal olduğunu duyunca çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, aslında her sene ihtiyaç doğrultusunda mühendislik dallarını tekrar gözden geçiriyorlar. Bu seneye özel bir düzenleme olacağıyla ilgili bir bilgim yok fakat umudunuzu kaybetmeyin, birinci listeden çıkan mühendisliklerin büyük kısmını eyaletlerin ikinci listelerine ekliyorlar. Yine de elinizi çabuk tutup, mesleğiniz birinci listedeyken başvurunuzu yapmanız en güzeli olur:)

      Sil
  7. Sevgili Uzaktaki Minik Kız,

    Çok uzun zamandır bekliyordum bu konuda bir yazı yazmanızı, yine çok güzel, samimi ve öğretici olmuş. Emeğinize sağlık, ikinciyi heycanla bekliyorum, bende endüstri mühendisliği mezunuyum ve sürecin detaylarını çok çok merak ediyorum.

    Emeğinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, beklediğinize değmiştir umarım, takibiniz için çok teşekkür ederim:)
      Arayı çok açmadan ikinci yazıyı yayınlayacağım, umarım işinize yarar:)

      Sevgiler..

      Sil
  8. Merhaba blogunuzdan o kadar çok faydalandım ki teşekkürler tekrardan ☺️ Benim merak ettiğim bir iki şey bulunuyor. Mali Müşavirlik için nasıl bir denklik yeterli oluyor? Eğitim bilgilerini yazdım hepsi ayrı bir yerden �� muhasebe üzerine çalışmaya devam etmek istendiğinde hepsi için denkliğemi ihtiyaç duyacağız? Umarım çok karışık olmamıştır �� Bilginiz dahilinde olduğunu umarak teşekkürler ederiyorum☺️��
    •Öğretim Teknolojileri Eğitimi 4 yıl Lisans
    •İşletme Yüksek Liisans
    •Serbest Mali Müşavir ( stajlar bitti sınav sonrası bu yıl belge alınmış olacak)
    •Muhasebe iş deneyimi 5 yıl (global firmalarda)
    •İngilizce Advanced

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, takibiniz için ben teşekkür ederim, işinize yarıyorsa ne mutlu bana:)
      Açıkçası tüm meslekler özelinde bilgim yok maalesef, hatta bu yüzden de örneklerim hep mühendislik üstüne. Ama sizin durumunuz için benim aklıma ilk gelen meslek "Accountant" oldu. Bu meslekle ilgili denklik veren kurumlar için CPA/ICAA/IPA bilgisi var. Siz bu kurumların web sitelerine girerek detayları ve size uygun olup olmadığını görebilirsiniz.

      Kolaylıklar diliyorum, sevgiler..

      Sil
  9. Öncelikle vakit ayırıp deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler :) Ben de muhasebe alanında nitelikli göçmenlik düşünüyorum. Fakat mesleki mevzuatı ve kanunları öğrenmek adına bir takım kurslar almamız gerektiğini öğrendim denklik veren kuruluşların sitelerinden. Bu süreçle ilgili bilgisi olan kişiler varsa bildiğiniz, iletişim kurma konusunda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takibiniz için ben teşekkür ederim☺ Benim bir bilgim yok ama eğer olursa mutlaka yazarım, ya da belki yorumunuzu görüp bilgi vermek isteyenler olur. Kolaylıklar diliyorum, sevgiler💕

      Sil
  10. Minik kız selamlar!

    Sana danışmanlık konusunda katılıyorum. Biraz ingilizceniz ve okuduğunuzu anlama kapasiteniz varsa adamlar herşeyi o kadar kolaylaştırmış ki herşeyi scanner ve mail adresin ile halledebiliyorsun. Ben de Vetassess denklik surecini ve NSW sponsorlugunu kendim hallettim. Umarim olumlu neticeyi alir sizinle orada tanisiriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkınız için teşekkür ederim:) Umarım en yakın zamanda tanışmak dileğiyle, sevgiler..

      Sil
  11. Sn. Cansu Ozkul, denklik alma asamasinda degil de muhtemelen geldikten sonra bu kurslari almanizi istiyorlardir. Genel olarak sunu soylemek isterim ki, oyle gideyim lego parcasi gibi bir yere uyup isimi yapmaya devam edeyim gibi bir durum soz konusu olamiyor dogal olarak. Yapilacak en iyi is, bu durumu cok sahsi alip icsellestirmeden (cunku insan boyle hissedebiliyor) mesleki uyum icin hangi kurs gerekiyorsa bir an once tamamlamaya calismak olmali. Hangi okuldan mezun olursaniz olun, benim gozledigim, mesleki metre neredeyse sifirlaniyor ve kendinizi tekrar kanitlamak durumunda kaliyorsunuz, en cok buradaki kurslar ve yuksek lisans dereceleri kabul ve ragbet goruyor, ama hakli buluyorum onlari da, nitekim, 250 dolara sahte Harvard Diplomasi bile elde edilebiliyor. Bu durumlari goz onune almak gerekiyor. Umarim negatif bir yorum gibi algilanmaz, hic oyle bir amacim yok, ama sizleri neler bekliyor bilin istedim. Bu konuya cok takilmadan, adim adim ilerlemek en guzeli. Gencsiniz cocuklar, genclik gibi bir hazineniz var. Ben 41 yasinda geldim ekonomist olarak, bankaciydim, burada da is buldum zar zor ve alt seviyelerden basladim, ama sonra Financial Planning Diploma ve Advanvanced Diplomalarini alarak finans danismani oldum. Azimli, kararli olup karamsarliga kapilmadan adim adim ilerlemeyi goze almali, uzun lafin kisasi. Kolay gelsin hepinize, sevgiler...Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkınız için çok teşekkürler, dediklerinizin bir çoğu benim de şimdiye kadar gözlemlediklerimle birebir aynı. Sevgiler:)

      Sil
  12. Merhabalar,

    Şu sıralar aklına Avustralya düşmüş biri olarak blogunuzu ilgiyle takip ediyorum. Daha önce insanlara bu denli içtenlikle yardımcı olmaya ve cevap vermeye çalışan çok az blog yazarı gördüm. Teşekkür ederiz, tecrübelerinizden faydalanma fırsatı verdiğiniz için.

    Birkaç muhasebe, finans alanında yorum görünce ben de yazmak istedim. Biraz karıştırdım fakat bu alanda Avustralya'ya göç eden sayısı oldukça az sanırım Türkiye'den. Genellikle mühendislik, bilişim sektöründen insanlara veya kaynaklara rastlıyorum. Biraz endişe etmemize de sebep oluyor bu durum. Türkiye şartlarında donanımlı biri için acaba oraya gidince muhasebe/finans alanında iş bulmak ne kadar olası ? Sizin bir yorumunuz olur muydu ?

    Eşinizle, sevdiklerinizle, her şeyin tam da gönlünüzden geçtiği gibi bir hayat dilerim.

    Sevgiler..
    Meryem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Hem güzel yorumunuz hem de ilginiz için çok teşekkür ederim:)
      Açıkçası benim de tanıdığım kişilerin pek çoğu sizin de söylediğiniz sektörlerden ama bu tabi ki diğer alanlarda iş yok demek değil, Avustralya'nın ihtiyaç duyulan meslekler listesindeki her bölüm için iş olduğu fikrindeyim, tabi ki göçmenlik alıp gelmek kaydıyla. Aksi durumda, diğer vizelerle iş bulmak gerçekten kolay değil.

      Harika dileğiniz için çok çok teşekkür ederim, umarım hepimiz için geçerli olur.

      Sevgiler..

      Sil
  13. Rica ederim minik kiz. Guzel ve anlamli, pozitif yazilarini 4 gozle bekliyoruz, sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. https://www.anmac.org.au/program-accreditation/fee-schedule hemşirelikte denklik programı ücretleri.. bunlar gerçek mi?? :(inanılır gibi değil.mühendislik ücretiyle arada uçurum var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bu konuyla ilgili bilgi sahibi değilim, ama mühendislik ücretleri yalnızca prosedürel işlemlerden ibaret olduğundan, hemşirelik içinse sanırım bir kısım dönemi tekrar okumak gerektiğinden bu ücretler eğitim gibi düşünülebilinir. Yine de Avustralya'daki diğer öğrenim masrafları gibi maalesef bunlar da çok fazlaymış eğer gerçekten istenen buysa:(

      Sil
  15. Merhaba bloğunuzda değerli tecrübelerinizi ve düşüncelerinizi bizlerler paylaştığınız için çok teşekkür ederiz:)
    Özlem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz ve takibiniz için ben teşekkür ederim:) Sevgiler..

      Sil
  16. pınar biçer
    her yazınızı merakla bekliyorum ve kahvem eşliğinde merakla okuyorum uzaktaki minik kız böyle güzel yazılar paylaşımlar için çok çok teşekkür ederiz. kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz ve takibiniz için çok teşekkür ederim, iyi ki varsınız:)

      Sil